Stichting Herpetofauna zet zich in voor het welzijn en de leefomgeving van reptielen en amfibieën. Dit middels projecten, onderwijs, evenementen en het vergaren van financiering voor wetenschappelijk onderzoek.

Heeft u ook een warm hart voor koud bloed?

Mission Statement

Stichting Herpetofauna is vanuit een idealisme geboren. We streven ernaar om reptielen en amfibieën te beschermen maar ook zeker educatie te geven over deze vaak onbegrepen diergroepen. Veel soorten zijn er slecht aan toe en de bedreigingen nemen alsmaar toe.

Doelstellingen

De stichting heeft als doelstelling het vergaren van kapitaal voor het ondersteunen van projecten die dierenwelzijn bevorderen, specifiek gericht op de diergroepen behorend tot de orde reptielen, amfibieën en geleedpotigen en de daarbij behorende biotopen en verwante soorten

Werkwijze

Vooropgesteld is Stichting Herpetofauna een stichting die geld inzamelt voor de genoemde projecten. Actieve betrokkenheid bij de werkzaamheden wordt enkel geïnitieerd als de betreffende projecten hier toestemming voor geven.

Snakebite Survival Fund
Brain Youth Group

Het Snakebite Survival Fund kan het verschil maken voor veel kinderen over de gehele wereld. Het redt hun levens!

Brain Youth Group heeft ervoor gezorgd dat er veel natuurlijk mangrovebos hersteld is door aanplant in Kenia.

Het laatste nieuws
Benefietconcert Snakefest bij Poppodium Phoenix

Stichting Herpetofauna organiseert in samenwerking met Poppodium Phoenix te Breda de allereerste editie van “Snakefest”, een benefietconcert dat geheel in het teken staat van slangen en de bescherming van deze majestueuze dieren. Op 17 november zullen de deuren vanaf 20.00 uur geopend worden voor een avond vol muziek en educatie. De gehele opbrengst van de ticketverkoop en de aanwezige merchandise zullen dan ook ten goede komen aan de bescherming van slangen!

Stichting Herpetofauna is zelf aanwezig om meer uitleg te geven over hun werk. Ook zullen zij een zeer bijzondere gif expositie organiseren tijdens deze avond, waar de bezoeker kennis kan maken met verschillende giftige dieren, leren op welke wijze zij gif gebruiken en hoe de mens baat kan hebben van deze gifsoorten. Er zijn een groot aantal medicijnen ontwikkeld uit gif en deze zijn voor veel mensen levensreddend terwijl zij niet weten dat dieren aan de basis liggen van deze medicijnen.

Uiteraard zal muziek het centrale onderdeel zijn van deze speciale avond en daarbij is gekozen voor rock en metal als primaire muziekstijl. De bezoeker krijgt een mooie afwisseling van jong talent en zeer bekende bands. De line-up deze avond zal bestaan uit 'Youthful', 'Wake up Call', 'Rank & File' en als hoofdact zal de symfonische metalband 'Beyond God' de avond afsluiten.

Tickets zijn te koop in de voorverkoop voor € 6,66 via www.snakefest.nl of aan de deur van Poppodium Phoenix op de avond van het benefiet aan de Belcrumweg 60 te Breda.