Stichting Herpetofauna zet zich in voor het welzijn en de leefomgeving van reptielen en amfibieën. Dit middels projecten, onderwijs, evenementen en het vergaren van financiering voor wetenschappelijk onderzoek.

Heeft u ook een warm hart voor koud bloed?

Mission Statement

Stichting Herpetofauna is vanuit een idealisme geboren. We streven ernaar om reptielen en amfibieën te beschermen maar ook zeker educatie te geven over deze vaak onbegrepen diergroepen. Veel soorten zijn er slecht aan toe en de bedreigingen nemen alsmaar toe.

Doelstellingen

De stichting heeft als doelstelling het vergaren van kapitaal voor het ondersteunen van projecten die dierenwelzijn bevorderen, specifiek gericht op de diergroepen behorend tot de orde reptielen, amfibieën en geleedpotigen en de daarbij behorende biotopen en verwante soorten

Werkwijze

Vooropgesteld is Stichting Herpetofauna een stichting die geld inzamelt voor de genoemde projecten. Actieve betrokkenheid bij de werkzaamheden wordt enkel geïnitieerd als de betreffende projecten hier toestemming voor geven.

Snakebite Survival Fund
Brain Youth Group

Het Snakebite Survival Fund kan het verschil maken voor veel kinderen over de gehele wereld. Het redt hun levens!

Brain Youth Group heeft ervoor gezorgd dat er veel natuurlijk mangrovebos hersteld is door aanplant in Kenia.

Het laatste nieuws
National Snakebite Initiative start informatie campagne

Onze partner in India (National Snakebite Initiative) heeft mede door de hulp van Herpetofauna een campagne kunnen opstarten in lokale winkelcentra in de vorm van voorlichting stands.

Deze zijn er om de lokale bevolking te informeren over de risico’s rondom slangen en wat men het beste kan doen om beten te voorkomen. Dit is een zeer nuttige vorm van educatie die niet alleen mensenlevens redt, maar juist ook zorgt voor het redden van de levens van slangen, die door onbegrip en angst vaak worden gedood.

Ook verkopen ze er producten van lokale boeren, voor eerlijke prijzen waarvan een deel gaat naar slachtoffers van slangenbeten. Op deze wijze is het een duidelijke "win-win-win" situatie waar we als stichting erg trots op zijn.