Stichting Herpetofauna zet zich in voor het welzijn en de leefomgeving van reptielen en amfibieën. Dit middels projecten, onderwijs, evenementen en het vergaren van financiering voor wetenschappelijk onderzoek.

Heeft u ook een warm hart voor koud bloed?

Mission Statement

Stichting Herpetofauna is vanuit een idealisme geboren. We streven ernaar om reptielen en amfibieën te beschermen maar ook zeker educatie te geven over deze vaak onbegrepen diergroepen. Veel soorten zijn er slecht aan toe en de bedreigingen nemen alsmaar toe.

Doelstellingen

De stichting heeft als doelstelling het vergaren van kapitaal voor het ondersteunen van projecten die dierenwelzijn bevorderen, specifiek gericht op de diergroepen behorend tot de orde reptielen, amfibieën en geleedpotigen en de daarbij behorende biotopen en verwante soorten

Werkwijze

Vooropgesteld is Stichting Herpetofauna een stichting die geld inzamelt voor de genoemde projecten. Actieve betrokkenheid bij de werkzaamheden wordt enkel geïnitieerd als de betreffende projecten hier toestemming voor geven.

Snakebite Survival Fund
Brain Youth Group

Het Snakebite Survival Fund kan het verschil maken voor veel kinderen over de gehele wereld. Het redt hun levens!

Brain Youth Group heeft ervoor gezorgd dat er veel natuurlijk mangrovebos hersteld is door aanplant in Kenia.

Official Conservation Partner Certificate voor Bunker Tattoo

Op 4 oktober 2022 organiseerde Bunker Tattoo de Warm Heart for Cold Blood Flashday voor Stichting Herpetofauna. Tattoo artiesten stelden zelf gemaakte ontwerpen ter beschikking. Deze dag leverde maar liefst 1750 euro op, die wij hebben kunnen verdelen over diverse projecten over de hele wereld!

Om Bunker Tattoo te bedanken, hebben onze vrijwilligers ze ons Official Conservation Partner Certificate overhandigd! Vanuit Stichting Herpetofauna willen wij Bunker Tattoo, alle tattoo artiesten en de bezoekers nogmaals hartelijk bedanken voor dit geweldige evenement met dito opbrengst!