Herpsymposia

Stichting Herpetofauna streeft ernaar om regelmatig symposia te organiseren met onderwerpen waarbij belangrijke wetenschappelijke informatie kan worden gedeeld. Ook kunnen er hobbymatige thema’s worden besproken. Hierbij is samenwerking tussen wetenschap en houders cruciaal om zowel onderzoek , conservatie en dierenwelzijn te optimaliseren.

Op deze pagina lees je meer over ons aankomende symposium en voorgaande symposia.

Aankomende herpsymposia

Mini herpsymposium: Gif in de hobby

11 december 2022

Wil jij iets leren over gif? 11 december aanstaande zal het eerste mini symposium plaatsvinden en we starten met "Gif in de hobby". Een informatieve dag een dag waarbij gif en de toepassingen ervan van giftige dieren zoals slangen, spinnen en schorpioenen centraal staan.

Herpsymposia in het verleden

Herpsymposium: Venomous snakes as flagship species

Oktober 2019

In oktober 2019 werd het tweede internationale symposium gehouden door Stichting Herpetofauna en EduPet. Hierbij stonden giftige slangen als ambassadeurs van natuurbescherming en educatie centraal onder de titel 'Venomous snakes as flagshop species'.

Herpsymposium: King Cobra

Oktober 2017

In oktober 2017 werd voor het eerst een groot meerdaags symposium in Nederland gehouden over reptielen en amfibieën. Stichting Herpetofauna en EduPet, het kenniscentrum voor huisdieren, organiseerden het tweedaagse evenement.